28. 3. 2019.

Shtuka



Napravite od dva krompirska, ona crvena džaka, mrežu za hvatanje ribe. Inače su odlični za ribanje tepiha, ali sve stvari na kampovanju, dobijaju sasvim nove upotrebne vrednosti. Ako ste, naravno, dovoljno ludi da im razne namene isprobate.

Ja jesam, jer sinoć ne samo da sam uhvatila ovu štuku, nego sam one dve šamotne cigle, koje inače koristim za ognjište,  onako vrele očistila od pepela, stavila na dasku /na kojoj danju seckam luk/, unela u šator pre spavanja i dobila sasvim solidnu grejalicu, koja mi je baš ovih dana nedostajala...

Elem, štuka!

Čekam ja nju, evo već više od mesec dana od kako sam se ovde zabola, istražujući ono malo antropologije što o njoj znam - Kako preživeti bez mnogih savremenih tekovina, a ostati zdrav. Tablet i vaj faj su krasne stvarčice, ali vam u borbi sa prirodom ne znače, ne mnogo, nego skoro ništa...

O štuki sam počela.

Odmah ja nju sinoć na tri dela isečem i izmariniram. Ulje, limun, belo vino, so, biber, lovor... Sva srećna što sam je se najzad dočepala, spakujem je u plastičnu kutiju, dobro sve protresem da se poveže, na hladnu zemlju... Do jutros!

"Bićeš ti meni reš pečena!"


Pošto štuka ne može da preživi bez krompir salate, treba više žara, jer krompir se peče istovremeno dok i riba. Samo kraće... Dobro operete krompir, osušite ga na suncu, namažete nežno svinjskom mašću, i upakujete u alu foliju.  Bez masti na kampovanje ne idete, jer je odlična za podmazivanje orudja, oružja, suncobrana, rešetki za roštilj i slično... Kutiju sa ribom, takodje stavite na sunce, a ne je onako ledenu baciti na vrelu rešetku.  Prosto, ne šokira se. Dimiti ribu na slabom žaru, više sati. Krompir bockati i proveriti da li je mekan. Izvadite ga iz žara, oljuštite,  naseckate... Recept za krompir salatu, svakako već  znate.

Ribu pažljivo okrećete, sve vreme premazujući je preostalom marinadom. Za dimljenje može ćumur, bagrem... Dodala sam i borove šišarke,  što sam onomad skupljala oko kafane "Kod šumara", u povratku sa zlatiborskog seminara. Ljuska od luka obavezno, i sve limunove iz marinade. Nek se dimi na onome u čemu je i marinirana. Srećna štuka je mnogo ukusnija.  Za sam kraj, obe strane pospite mlevenom morskom solju, i napravite koricu. Odlična receptura, mame mi!



Ma, zajebavam se, štuku mi poklonio pecaroš što ima vezan čamac u komšiluku, podno mog šatora. I još je džentlmenski očistio.







Нема коментара:

Постави коментар