3. 2. 2014.

O Fondu za penzijsko osiguranje

Prve objave sa fejs-grupe „ I love PIO“   *Svi tekstovi su u „sirovom“ stanju, pisani u dahu i brzini*
          


Snezana Medan               : 20. новембар 11:00

Vreme je za jednu ozbiljnu temu...Ima vas ovde samo stotinjak, ali dosta za pocetak. Radi se o inicijativi naseg sindikata vezano za smanjenje zarada od nove godine. Nemojte da se zavaravate, to je samo vrh ledenog brega. Ne treba da se borimo za plate, treba da se borimo da sacuvamo Fond, sve nase poslove, prijave, odjave, M4, da vratimo nadleznost kontrole uplate doprinosa, pravo da ostvarujemo sopstvene prihode i mnogo toga drugog. Vi mladi treba da shvatite, da ne budete li se zalozili da se Fond kao institucija sacuva, vrlo brzo vise necete imati sta da radite, ili cete biti samo sluge za potkusurivanje Uprave za trezor, Centralnog registra, Zavoda za socijalno osiguranje, i slicnih preduzeca koja su osnovana samo zato da bi se Fond rasparcao, i da bi nam se oduzeli poslovi, za koje smo dokazali, svi zajedno, da znamo vrlo dobro i uspesno da ih radimo. Za razliku od njih, cije dokazivanje je pocelo - sa redovima na salterima, sa nemogucnoscu radnika Maticne da vide prijave, odjave, da je posao otezan svima. O korisnicima da ne pricamo...Oni ce tek za koju godinu shvatiti sta je znacilo parcanje Fonda. Tada ce biti kasno...I za njih, a Boga mi, i za nas!
Pozdrav!
               
Snezana Medan               21. новембар 11:21

Ne zaboravite jos jednu bitnu stvar...Imovina Fonda PIO se vraca vlasniku. A to je gomila nekretnina od kojih mogu da se ostvare solidni sopstveni prihodi, koje Fond sam treba da rasporedjuje i cuva za nas i penzionere. Ne znam koliko je Vojvodina uspela da dokaze, jer je dokumentacija unistena, i nemamo papire o svim parama koje smo investirali u Gerontoloske centre, domove za decu, banje i rehabilitacione centre..Ja sam tada radila i secam se da su to bila ogromna sredstva. Direkcija u Bg, je po mojim saznanjima, dosta toga sacuvala i tako potvrdila udeo u vlasnistvu objekata sirom Srbije. Ne smemo dozvoliti da i to izgubimo!! Ako su nam uzeli M1, ne mislite valjda da ce nam to ostaviti??
               
Snezana Medan               21. новембар 10:48

Referendum? Mislim da nece trebati...Bobii vec ima 72% potpisa bar u Direkciji ns , samo jos da ga nateram da ispred tih potpisa budu pravi zahtevi, koncizni i jasni, a ne njegovo staro dobro prostituisanje sa rukovodstvom nas!! A referendum je ok, ako nas Bobi ispali...
Naravno, ja sama ne mogu, potreban si mi ti sa svojim ogromnim kontaktima u Fondu :)), neki dobar pravnik (mozda Deki Maksimovic?) da to sve sroci i svi predlozi mladih i pametnih ljudi u Fondu. Sve ideje dolaze u obzir koje vode ka cilju. Bobiju sam poslala mail sa nabrojanim zahtevima, pa cemo videti sta ce on...Iduce nedelje ima sastanak u BG, posle toga cemo se skupiti da vidimo kako disu, pa onda idemo dalje sami. A znas da mi to mozemo i da imamo i snage i pameti. Najbitnije bi bilo da nekako informisemo penzionere sta hocemo, i da se borimo i za njih, a ne samo za nas. Ako bi njih dobili, mozemo do Brisela!:) Penzioneri nam nisu na facebooku, ali moramo smisliti kako da dopremo do njih. Eto vam domacih zadataka koliko volis...
               
Snezana Medan               21. новембар 23:50

Ok, znam ja sve o direktorima...
Ali nam samo trebaju da nam kazu "Ok, mi stojimo po strani, a vama dozvoljavamo da radite kako mislite da treba". Ne treba oni da nas vode, samo da nam obecaju da nam nece opstruirati stvar. Onda mi mozemo dalje, bez problema. Sto se tice Kalinovicke, jedan od prvih zahteva koji trazimo je to da generalni direktor Fonda ne moze biti partijski covek, postavljen da samo klima glavom, i da pusta da nas ovi razvlace i parcaju, nego samo i iskljucivo covek iz Fonda. A imamo ih dovoljno, sa dovoljno staza, iskustva i pameti. To je - najveci zalogaj - traziti da se Fond izuzme iz partijske (bilo koje), raspodele direktorskih mesta. Neka idu u javna preduzeca, i ta koja su sami izmislili. Da nas skinu sa liste Budzetskih institucijal, bez obzira na dotacije za isplatu penzija. Bobi je rekao da penzije iz Budzeta zahvataju samo 0,7%?? ako sam dobro razumela. Znaci, Ministarstvo nas i dalje kontrolise, normalno, ali mi samostalno odlucujemo o sopstvenim prihodima, imovini, i sami brinemo za buducnost penzionera. E tu ti je opet kvaka...treba da se udruzimo sa zdravstvom i nac.sluzbom za zaposljavanje, jer i oni hoce to isto, koliko sam shvatila. Onda, vracanje svih oduzetih poslova Fondu, skidanje sa Centralnog registra, i vracanje na nase prijave, odjave...Hu, ne mogu vise ni da se setim, a ni da kucam... A ako me sutra nema, znaci vec su me ubili ovi sa vlasti:)) A mozda i nece, Fond nije bas pun para, pa jos nije zanimljiv, sve je razvuceno. Ali ako se vrati ova imovina, onda ce im tek biti zanimljiv...
              

Snezana Medan               21. новембар 23:38

Ili da pucamo poluinformacije? I ovako svi oko nas lazu, a ne trepnu:))
              

Snezana Medan               21. новембар 23:37

Mi, do tada, mozemo samo da pokusamo da nadjemo neke mailove od udruzenja penzionera, i da pokusamo da im pisemo..
Samo da znaju da se nesto kuva. E, ja nisam sigurna da li sam dovoljno dobro informisana, da bih znala da srocim tekst u kome ce sve biti jasno i njima shvatljivo, pa da to pokusamo da im dostavimo. Ja znam svasta i mnogo o Fondu, ali ne bih da se brukamo sa poluinformacijama. Tu bi nam trebao neko jaci i pametniji od mene. Iako, ruku na srce bojim se da cu ga tesko iskopati...Da zna sve, da ima zvaku, da ima muda!! Ne znam, to mi je jedini problem. Ako imate neki predlog, javljajte...
               
Snezana Medan               22. новембар 00:15

Boga mi, ovo je doslo do grla, nemoze se vise izdurati. Ja nemam toliko problema, ali gledam kolege iz filijale kako se pate...Maticna se ne vidi od predmeta, gledaj u tri ekrana prijave, odjave...referenti donose resenja o pravu na porodicnu, a nemaju sifru da udju u centralni registar da provere da li je udova u radnom odnosu??? Alo bre, pa jel moguce da niko ne vidi problem??
               

Snezana Medan               22. новембар 21:42

Dobro dosli drage kolege!! Bas mi je drago da vas vidim sve ovde...Disete, mislite, budite se...Ponosna sam na sve vas koji ste hrabri, i posle dugo, dugo godina mi je ponovo drago sto radim u Fondu! Pomalo me podsecate na stara vremena koja vi ne znate, ili bar vecina vas...vremena zajednickih proslava, druzenja, zurki. Vremena kada sam ja sa mojim saradnicima samo lepo pricala, razumela se, ucila od pametnih ljudi koji su imali odgovore na sva pitanja, pisali knjige o penzijskim propisima, baratali milionima dinara svakodnevno, znali kako da ih umnoze, brinuli o nama isto koliko i o penzionerima...Vreme kada nije moglo da se desi da vi znate vise od onih koji su vam nadredjeni!! Ako vratite to vreme, bar na malo, sve castim palacinkama!!:))


                Paragraf | Aktuelne vesti | 14.08.2013.
www.paragraf.rs
POČINJE S RADOM CENTRALNI REGISTAR OBAVEZNOG SOCIJALNOG OSIGURANJA: POSLODAVCI VIŠE NEĆE MORATI DA N...


Posebno, molim da obratite paznju na sledecu recenicu:
"Poslodavci i osiguranici i dalje mogu koristiti neki od šaltera Penzijskog ili zdravstvenog fonda ili Nacionalne službe za zapošljavanje, ali prijava podneta na portalu ovog registra se istog momenta prosleđuje svim organizacijama obaveznog socijalnog osiguranja, kao i Agenciji za privredne registre, Poreskoj upravi i Ministarstvu unutrašnjih poslova..."
Imam par nedoumica u vezi gornjeg...:
"...neki do saltera..."?
Ma, jel' se oni to sale sa nama i osiguranicima? Svi salteri u sve tri pomenute institucije, a nasi pogotovo, se ne vide od guzve i redova!! Pa, kao, eto neki koji nadjete da je prazan, a vi podnesite prijavu! Omalovazavanje naseg posla do krajnjih granica!!! Ako bolje razmislite, kada oni konsoliduju svoj softver, koji za sada radi znamo kako, ti "neki" salteri vise nece ni trebati! Pa se kolege zapitajte, za cega cete onda dobiti platu, pa i onu manju za 30%?
"...prijava se prosledjuje svim organizacijama soc.osigurnja..."?? Oni nama prosledjuju??!! Pa valjda treba da je obrnuto!! Sve tri gore pomenute institucije imaju svoj softver koji godinama radi dobro, i u kome su svi podaci vidljivi i citljivi. I iz svakog od tih softvera se vrlo brzo i lako, svakodnevno, mogu formirati xml formati sa podacima, koji brzinom svetlosti stizu do njih! Pa ih onda oni lepo analiziraju, istovremeno zahvatajuci ogromna sredstva iz Budzeta, za sve svoje poslove i zarade.
Ako sam ja luda, neobrazovana, neskolovana, ok! Ali zar novi Ministar finansija nije skolovan, pametan, obrazovan?? I on resio da jedna od mera racionalizacije javne potrosnje, bude smanjenje zarada zaposlenih u Fondovima?? A pred nosom mu ovi gore, a i oni pomenuti juce, uzimaju milione, i sve to pod maskom, toboznjeg, prihvatanja nacina poslovanja Evropske unije! Jer bez Centralnog registra se u Evropu ne moze nikako!!
Dalji tekst na linku nisam mogla ni da citam, jer mi od ove jedne recenice, vec nije bilo dobro! Vi procitajte, pa javite ako ste naleteli na nesto sto je korisno za sve nas!



               
Snezana Medan               22. новембар 22:05

Pre neki dan kazem ja mojoj Direktorici finansijskog sektora kako nije u redu da sef odeljenja omalovazava radnike, pogotove ne one vredne i pozrtvovane, jer sam videla devojku kako place zbog toga. Ona vadi pravilnik, znate onaj cuveni Pravilnik o ponasanju, oblacenju, svlacenju i statijaznam cemu, i cita mi pasus u kome pise da je to strogo zabranjeno, da je to mobing, i da ona, pomenuta radnica, treba da se zali, itd. A ja njoj: "E, gde su ona sretna vremena kada to nigde nije pisalo, a nije se ni desavalo! Sefovi su postovali svoje radnike, i oslanjali se na njih, verovali im... A sada pise na papiru, a u stvarnosti je sve drugacije!"...Ona slegnu ramenima...
Imam ja milione ovakvih prica, samo sto ne bih da zloupotrebljavam polozaj Administratora grupe, koji sam danas dobila!!:))) Jer zloupotreba polozaja je kaznjiva u Srbiji!!


Нема коментара:

Постави коментар